måndag 2 februari 2015

Lite försiktigt i början !

Glaserade men obrända assietter.

Januari har varit en stillsam månad, mina axlar har fått vila o inspirationen så sakteliga återvänt.   Har endast tagit itu med beställningar som måste levereras.

Men jag har gjort lite annat roligt!
Nästa inlägg kanske jag kan visa lite.


Här är resultatet.

Matt svart glasyr o fåglar är vad kunden har beställt,
för att det skall passa ihop med det dom tidigare köpt.

Några små kannor o muggar  fick jag också dreja, för att ugnen skulle bli full.

Nu i februari får jag sätta fart för att ha ett lager till vårens o sommaren mässor.

I april skall jag börja på Hantverks-magasinet i Åmål.
det skall bli jättespännande, o se vad dom tycker om min keramik.
Jag har faktiskt aldrig varit i Åmål och måste förståss ta mig dit o titta innan.

Falkängen i Hällekis är ett avslutat kapitel för mig.

Allting har sin tid, och det har blivit många roliga år, men det är dags att gå vidare.

 I morgon skyltar vi Hjärtan på Korpens-lustgård.
Bilder kommer !!

* Mirjam*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar