fredag 29 april 2011

Hej igen! Nu var det länge sedan jag hörde av mig.Påskhelgen gick så fort,hade besök av släkten  från Gotland och det blev mycket god mat o sena kvällar med mysigt prat.
I påsk hade vi åxå öppet på Falkängen, vårat underbara hantverkskollektiv i Hällekis (Kinnekulle)
MEN det är nu 1maj som Falkängen öppnar för att vara öppet hela sommaren.
   Här finns  många vackra stenhus ,gula rosa o röda som förr var arbetarbostäder för de som arbetade på bruket i Hällekis.Numera inrymmer dom flitiga hantverkare,kreativa människor,vandrarhem o cafe .Om ni vill hitta min keramik,och kanske mig ,finns jag o 10 andra slöjdare i  ENDSTATION det rosa  huset i slutet av gatan.Vi va uppe innan påsk och skyltade och pysslade,här är några bilder.Gå in på http://www.falkangen.se/ om du vill veta mer om oss.OBS 7-8 maj är det Vårmässa på NÄÄS, mer kommer om detta senare.Ha det bra så länge. Mirjam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar