tisdag 13 maj 2014

GULD, ROSOR O NÄSSLOR


Hej alla goa läsare!
Tisdag nästa vecka skall vi skylta för "FESTLIGT" på Korpen i Alingsås.
Jag tycker att mina muggar med rosor o guldkant passar där.
Kanske en ros mugg till mor på mors dag.

I dag sätter jag dekaler på muggarna o skall måla guldet på kanten,
sedan skall det brännas en gång till ( 3dje gången) i 800grader.
Dekalerna läggs i ljummet vatten o när dom lossnar från pappret
sätts dom på muggen , ungefär som en låtsas tatuering man gjorde när man va liten.


Till lunch har jag plockat nässlor o gjort en smarrig soppa, ägghalvor o hemgjort knäcke har vi till.

En regnig dag som denna passar det bra med soppa.
Receptet på knäcket har jag visat i ett tidigare inlägg.
sök på "supergott knäckebröd" överst i vänstra hörnet.


Så här ser dom färdiga muggarna ut.
om jag får guldet snyggt!

*Mirjam*

1 kommentar:

  1. Knäckebrödet ser jättegott ska leta upp ditt inlägg för receptet. Muggen är fantastiskt vacker!!

    SvaraRadera