torsdag 15 december 2011

Pyssel !


Jag har inte kommit in i min vanliga jul hets ännu,då jag bakar o städar o pysslar huller om buller i en rasande fart.Jag tänkte sätta i gång o städa,men det blev just inget. Tog en promenad med nya vovven,och hittade fin mossa o lav i skogen,så det blev en krans i stället.




Nu är alla julmarknader över för min del.Hur kul det än är att träffa alla underbara,kollegor i hantverks branschen,så är man ganska trött efteråt.Kanske för att man ju jobbat häcken av sig  innan, för att få ihop det man skall sälja.Nu tar jag paus i drejandet ,till efter nyår.

Fick med mig denna underbara julbock hem från Kronhusets Julmarknad,den passar så bra på min veranda ,fast den hade nog hellre stått med tassarna i snö,men här regnar det bara.

Skall jag städa nu eller....Näe,skall bara.... pyssla lite till.

Ha det gött.   





2 kommentarer:

  1. Strunta i städningen! Om du pysslar riktigt mycket så blir det mysigt och dammråttorna döljs. /Lena

    SvaraRadera
  2. Hej
    Önskar en riktig HÄRLIG JUL till dig och dina.
    Kom av mig med julpysslande efter efter julmarknaden,det blir väl så när man har levd i ett julland i flera veckor.

    SvaraRadera